Trama unui oras concentric: se va reveni!

Trama unui oras concentric: se va reveni!

Pentru cine circulă prin zona respectivă, vorbesc despre Podul Constanţa, adică intersecţiile Bdul Mihalache (piaţa Chibrit) cu Calea Griviţei, apoi mai departe Griviţei cu Bdul Bucureştii Noi şi, respectiv, Şos Chitilei, ştie că este o zonă greu încercată, mutilată şi de cei de la Metrou, de Apa Nova şi Canalizare, cu un hău rămas pe o parte plin de ţevi, nişte linii de tramvai deviate de vreo două mandate ale lui Chiliman şi un potenţial de accidente imens. Peste toate stă aglomeraţia din momentele de vârf, firească pentru o deversare a două mari bulevarde în alte două mari bulevarde, plus tramvai, printr-un ineluş de numai două benzi, cel de sub linia de tren. Un coşmar, ce mai! Am descoperit că cineva de prin primărie încearcă să facă ceva, un proiect pentru supralărgirea pasajului de sub pod, cu bretele pentru virajul spre şi dinspre Şos Chitila. Arată interesant dacă e să ne luăm după schiţe. Ar fi minunat pentru toată lumea să fie făcut. Nu însă şi pentru comisia de urbanism din PMB. Întâmplător am găsit pe http://www.oar-bucuresti.ro/ procesul-verbal al unei şedinţe CTUAT în care se cerea PUZ pentru proiectul de mai sus. Nu era prima cerere, din ce reiese. Dar domnii din comisie erau plictisiţi sau Dumnezeu-ştie cum, astfel că au expediat proiectul pentru altădată, invocând printre altele autostrada suspendată. Textul face toţi banii, iar nesimţirea lor tot dispreţul nostru!

„Sedinta CTUAT a Primariei Municipiului Bucuresti din 26 August 2009. Comisia a fost alcatuita din Sorin Gabrea (presedinte), Casandra Rosu, Doina Bubulete, Bogdan Bogoescu, Dan Marin, Dorin Stefan, Dan Serban, Vlad Cavarnali. Din partea serviciilor tehnice de specialitate ale Primariei au participat Elena Boghina (Circulatie) si Andrei Zaharescu (Retele). A fost prezent la discutii Gheorghe Patrascu, arhitect-sef al Capitalei. S-au analizat urmatoarele documentatii:

PUZ Supralargire Calea Grivitei intre Piata Chibrit si intersectia Sos. Chitilei cu Bdul . Bucurestii Noi; largire Pod CF Bucuresti – Constanta / proiectant SC Metroul SA (consultare, revenire)

Lucrurile pentru care s-a revenit in Comisie sunt legate de studiul relatiei arterei cu Sos. Chitila si de armonizarea traseului cu inelul de circulatie prevazut de PUG. Gheorghe Patrascu se intereseaza daca pe viitor solutia propusa acum va putea fi imbunatatita – se raspunde afirmativ; la constatarea inadvertentei temei se sugereaza nevoia existentei unui motiv, a unei teme care sa ordoneze propunerea functie de o anume pre-determinare. Tema centrala a studiului este, insa, subtraversarea caii ferate. Sorin Gabrea recapituleaza datele legate de istoria anterioara a temei si de momentul actual: „Cel care a lansat tema se obliga sa introduca in documentatie toate prevederile existente, ca si documentatiile care fac atingere acestui studiu, PUG si PUZ. Principala problema pe care o intrevad este gasirea unei solutii serioase care sa imbunatateasca circulatia si care sa propuna o solutie de ansamblu. Cred ca in momentul de fata ar trebui sa amendam tema si sa reluam studiul, cu alte premise si pentru o alta dezvoltare. Intrebarea de baza pe care o adresam propunerii este – folosim in continuare trama unui oras concentric sau glisam inelul central spre Lacul Morii? – conditii in care nodul de la Podul Constanta devine foarte important. Ca atare, propun sa amendam caietul de sarcini si sa reluam studiul plecand de la aceste nevoi.
Prezentatorul propunerii adauga, insa, datelor necunoscute pe acelea ale autostrazii suspendate, ca si nevoia de a etapiza proiectul. Cu alte cuvinte, se va incerca adaptarea proiectului la noile realitati urbanistice. Rezolutie (Sorin Gabrea): Se va reveni.”

Author: Gabriel Dogaru

Share This Post On