Trama unui oras concentric: se va reveni!
„Sedinta CTUAT a Primariei Municipiului Bucuresti din 26 August 2009. Comisia a fost alcatuita din Sorin Gabrea (presedinte), Casandra Rosu, Doina Bubulete, Bogdan Bogoescu, Dan Marin, Dorin Stefan, Dan Serban, Vlad Cavarnali. Din partea serviciilor tehnice de specialitate ale Primariei au participat Elena Boghina (Circulatie) si Andrei Zaharescu (Retele). A fost prezent la discutii Gheorghe Patrascu, arhitect-sef al Capitalei. S-au analizat urmatoarele documentatii:
PUZ Supralargire Calea Grivitei intre Piata Chibrit si intersectia Sos. Chitilei cu Bdul . Bucurestii Noi; largire Pod CF Bucuresti – Constanta / proiectant SC Metroul SA (consultare, revenire)
Lucrurile pentru care s-a revenit in Comisie sunt legate de studiul relatiei arterei cu Sos. Chitila si de armonizarea traseului cu inelul de circulatie prevazut de PUG. Gheorghe Patrascu se intereseaza daca pe viitor solutia propusa acum va putea fi imbunatatita – se raspunde afirmativ; la constatarea inadvertentei temei se sugereaza nevoia existentei unui motiv, a unei teme care sa ordoneze propunerea functie de o anume pre-determinare. Tema centrala a studiului este, insa, subtraversarea caii ferate. Sorin Gabrea recapituleaza datele legate de istoria anterioara a temei si de momentul actual: „Cel care a lansat tema se obliga sa introduca in documentatie toate prevederile existente, ca si documentatiile care fac atingere acestui studiu, PUG si PUZ. Principala problema pe care o intrevad este gasirea unei solutii serioase care sa imbunatateasca circulatia si care sa propuna o solutie de ansamblu. Cred ca in momentul de fata ar trebui sa amendam tema si sa reluam studiul, cu alte premise si pentru o alta dezvoltare. Intrebarea de baza pe care o adresam propunerii este – folosim in continuare trama unui oras concentric sau glisam inelul central spre Lacul Morii? – conditii in care nodul de la Podul Constanta devine foarte important. Ca atare, propun sa amendam caietul de sarcini si sa reluam studiul plecand de la aceste nevoi.
Prezentatorul propunerii adauga, insa, datelor necunoscute pe acelea ale autostrazii suspendate, ca si nevoia de a etapiza proiectul. Cu alte cuvinte, se va incerca adaptarea proiectului la noile realitati urbanistice. Rezolutie (Sorin Gabrea): Se va reveni.”