Cele mai valoroase brand-uri auto
Revista Business Week a publicat in ultimul numar un clasament mondial al celor mai valoroase branduri din toate domeniile. Primele locuri sunt ocupate, asa cum era de asteptat, de adevarate „icon”-uri ale economiei globale, Coca Cola (nr. 1), Microsoft (nr. 2) si IBM (nr. 3). Printre marcile devenite pur si simplu firesti pentru orice om de pe planeta se gasesc si cele ale automobilelor. Liderul clasamentului in categoria „masini” este Toyota, un veritabil etalon al fiabilitatii in opinia posesorilor de autovehicule, in acelasi timp si producatorul nr. 1 in lume, incepand din acest an. Valoarea brandului Toyota a crescut in numai un an cu 15%, ajungand la 32 miliarde de dolari, ocupand astfel locul 6 in clasamentul general. Cea mai mare crestere a cunoscut-o insa Audi, lucru care se reflecta si in vanzarile tot mai mari. Potrivit evaluarilor celor care au realizat „Best Global Brands”, brandul german a ajuns la 4,9 miliarde de dolari, cu 17% mai mult decat anul trecut, ceea ce a trimis Audi pe locul 7 in top 10 al masinilor. O crestere importanta a consemnat-o Hyundai, care a depasit nume mult mai celebre, precum Nissan, Porsche sau Lexus.
Topul brandurilor de automobile – valoare in dolari
(in paranteza este pozitia in clasamentul tuturor brandurilor)
1. Toyota: 32,1 miliarde (6)
2. Mercedes-Benz: 23,6 miliarde (7)
3. BMW: 21,6 miliarde (13)
4. Honda: 18 miliarde (19)
5. Ford: 9 miliarde (41)
6. Volkswagen: 6,5 miliarde (54)
7. Audi: 4,9 miliarde (68)
8. Hyundai: 4,5 miliarde (72)
9. Porsche: 4,2 miliarde (75)
10. Lexus: 3,4 miliarde (92)
11. Nissan: 3,1 miliarde (98)