Ce aş face eu pentru Bucureşti, dacă mâine primarul general m-ar întreba
Sunt doar câteva lucruri de bun simţ care ar trebui făcute rapid pentru ca viaţa să fie mai liniştită în Bucureşti. Iar viitorul primar să fie considerat erou.
- Traficul:
- respectarea Codului Rutier în materie de parcări, amenzi, prezenţa poliţiei în stradă. E nevoie de eliberarea intersecţiilor, a benzilor ocupate cu maşini parcate aiurea. Sunt străzi cu două rânduri de maşini parcate.
- Definirea clară a zonelor şi străzilor pe care Primăria Capitalei acceptă maşini parcate ziua plus marcarea clară a zonelor cu parcarea interzisă. (de ex: o linie continuă trasată la bordură permite poliţiştilor să monitorizeze şi şoferilor să nu greşească.)
- Marcarea clară a locurilor de parcare la bordură şi taxarea tuturor acestor locuri. Introducerea de aparate de taxat, după modelul altor oraşe (Braşov, Sibiu etc.), cu plata cu fise, bancnote şi card, plus SMS.
- Urgentarea legislaţiei pentru ridicarea de maşini parcate ilegal.
- Securizarea pistelor de biciclete
- Securizarea benzilor de RATB
- Acceptarea TAXI-urilor pe pistele RATB, inclusiv pe cele de tramvai.
Pe termen mediu şi lung: crearea de fluxuri cu sens unic (Braşov e un model, Sibiu poate fi al doilea) pe bulevarde şi străzi mari. Să mai vorbim despre semaforizarea inteligentă deja e inutil.
Pentru toate astea, costurile sunt reduse, există deja ceva studii făcute, iar efectul ar fi spectaculos în 6 -12 luni.
Nu uităm de centură şi toate punctele fierbinţi de intrare în oraş, care generează de multe ori blocaje în lanţ. Trebuie rezolvate rapid, cu ajutorul Min. Transporturilor. Nu e greu. De exemplu, redesenarea mizeriei de intersecţie de la Podul Otopeni cu centura. Într-o lună se poate curăţa traficul acolo, cu efecte majore.
-
Confortul urban:
Sunt două componente majore:
- estetica oraşului (vezi sectorul 3, unde primul Negoiţă a investit şi a transformat radical sectorul). Aici intră toate zonele pietonale (trotuare, pieţe, parcuri) care trebuie curăţate, modernizate, refăcute la nivel de secol 21, cu materiale bune, cu arhitecţi şi nu în bătaie de joc precum în Piaţa Universităţii, cu betoane model Oprescu.
- A doua componentă este siguranţa, atât pe timp de zi, cât şi noaptea, care acum e destul de redusă. Poliţia Naţională şi cea Locală trebuie să stea pe stradă, nu în parcare sau în birou. În pieţe, în staţii de autobuz, prin magazine, unii am mai fost pe afară şi am văzut cum se face şi cât de prezente sunt patrulele de poliţie. Pe timp de noapte e şi mai uşor de monitorizat, cu patrule, maşini, cai, trotinete electrice, scutere, orice mijloc de transport rapid etc.
Cu toate astea făcute într-un an – doi, rămâi primar pe viaţă şi te poţi ocupa şi de autostrada suspendată a lui Oprescu.